Doelgroep

  • Uitkeringsgerechtigden (WWB, Wajong, arbeidsongeschiktheidsuitkering).

  • Medewerkers in een re-integratietraject: spoor 1, spoor 2 of outplacement.

Doelstelling

Het ontwikkelen en begeleiden van medewerkers met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt naar een duurzame werkplek. De jobcoach voorziet de werkgever van voorlichting en advies. De werkgever is hierdoor in staat de juiste begeleiding te bieden aan de medewerker.

Werkwijze

De jobcoach maakt naar aanleiding van de concrete vraag een coachingsplan met doelen, activiteiten en een urenplanning. Na de vooraf vastgestelde periode worden de afspraken in het coachingsplan geëvalueerd door de directe leidinggevende, de medewerker en de jobcoach en wordt een eindrapportage opgesteld.

De jobcoach werkt in de ondersteuning toe naar een moment waarop de resterende begeleidingsbehoefte van de medewerker overgenomen kan worden door de werkgever.

Resultaat

De medewerker kan het werk zelfstandig uitvoeren en de werkgever heeft handvatten om de medewerker te coachen en aan te sturen in het werk.

Duur

De jobcoach begeleidt de medewerker bij calamiteiten, in de proefperiode of voor een periode van zes maanden. Indien nodig kan er een vervolgtraject van een half jaar worden gestart tot maximaal 3 jaar.