Inhoudelijk ligt bij het nieuwe leerwerktraject meer focus op de ontwikkeldoelstellingen van de kandidaat, zoals werknemersvaardigheden, gedragscompetenties en/of vakvaardigheden. Dit voeren wij methodisch uit door middel van Werkstap. De kandidaat gaat aan de slag met werkopdrachten die op de werkvloer uitgevoerd worden. Met de feedback van de praktijkopleider gaat de kandidaat door met de bestaande werkopdracht of start met een nieuwe. 

De kandidaat is door middel van deze werkwijze meer onderdeel van traject en draagt meer verantwoordelijkheid voor eigen ontwikkeling. Ook worden de ontwikkeldoelen concreet gemaakt. Naast het werken op een interne leerwerkplek bij MidZuid is een externe leerwerplek ook onderdeel van het traject.

Doelstelling

Het verbeteren van de arbeids- en werknemersvaardigheden gericht op werk.

Werkwijze

Het leerwerktraject start met een intake. Hierna volgt een praktijkdiagnose. Op basis van de ontwikkeldoelen van de kandidaat wordt in overleg een interne- en externe leerwerkplek gezocht: een werkplek waar ruimte is voor de ontwikkel- en trajectdoelen van de kandidaat en de opdrachtgever. De kandidaat wordt op de werkplek begeleid. Na de diagnose, en na iedere drie maanden volgt er een rapportage.

Leerwerktraject kan los worden ingezet, maar ook als onderdeel van een traject met meerdere instrumenten.

Resultaat

De kandidaat heeft zich ontwikkeld binnen de vastgestelde doelen.

Duur

Leerwerktraject duurt 6 maanden met een optie tot verlenging. Maatwerk is altijd bespreekbaar.

Verschil tussen de trajecten

Snel inzicht hebben in de verschillen tussen Arbeidsactivering zonder praktijkdiagnose, arbeidsactivering met praktijkdiagnose en een leerwerktraject. Bekijk het hier.