Een jobcoach ondersteunt bij het behouden of vinden van een baan op een manier die bij jou past.

Dit geldt bijvoorbeeld als je:

  • Werkt en extra begeleiding nodig hebt op je werkplek.
  • Een uitkering hebt (WWB, Wajong of arbeidsongeschiktheidsuitkering).
  • Bezig bent met een re-integratietraject (spoor 1, spoor 2 of outplacement).
  • In het doelgroepregister staat.

Wat doet een jobcoach?

Een jobcoach is er om jou te ondersteunen op je werkplek. Dit kan betekenen dat je begeleiding krijgt bij het aanleren van nieuwe taken en het ontwikkelen van kennis en vaardigheden die belangrijk zijn voor jouw functie. Ook helpt de jobcoach je bij het wennen aan de verwachtingen op de werkvloer en het omgaan met veranderingen in je werk.

Daarnaast biedt een jobcoach ook bredere ondersteuning. Zo kan de jobcoach aanwezig zijn bij gesprekken met je werkgever of je helpen tijdens je inwerkperiode. Mocht je tegen problemen aanlopen op de werkvloer, dan denkt de jobcoach met je mee en helpt hij of zij bij het vinden van een passende oplossing.

De jobcoach is er niet alleen voor jou, maar kan ook je werkgever adviseren over bijvoorbeeld wetten en regels, zodat je goed ondersteund wordt op je werkplek.

Hoe werkt het?

  • De jobcoach maakt samen met jou een plan met doelen en een planning.
  • Na een afgesproken periode kijken we samen hoe het gaat en of er nog extra ondersteuning nodig is.
  • Het doel is dat jij je werk zelfstandig kunt uitvoeren en/of dat je werkgever jou goed kan blijven begeleiden.

Hoelang krijg je begeleiding?

  • Tijdens de inwerkperiode of bij bijzondere situaties.
  • Voor een periode van zes maanden, met de mogelijkheid om te verlengen tot maximaal drie jaar.

Meer weten?

Wil je meer informatie of een jobcoach inschakelen? Neem contact op met MidZuid:
0162 374 000 of via info@midzuid.nl